Khamis, 11 Julai 2013

Projek Pertama

Assalamualaikum, salam Ramadhan..

asik sangat membaca blog orang lain..
blog sendiri sampai xdan nak update.. dah dua hari terbengkalai..

hoho..
sebab apa aku tak update belog 2hari lepas?
sebab aku perasan busy kejap dua hari lepas..

apa aku buat yang busy sangat tu?
aku duk belaja menjahit..hoho
hebak tak?

ni projek pertama aku la ni..
aku try buat baju melayu untuk anak bujang aku sendiri.
dua pasang.
bapak nya xyah..pegi je beli sendiri, kedai banyak!
kejam kan?hoho

tahun lepas aku beli baju siap tuk dua budak tecit tu, tapi nak kena otter plak die punya kaki seluar..tu yang aku geram tu..
kalau oter setakat lipat satu inci atau sekali kelim je takpe..
ini baju saiz 8, beli tuk anak aku yang umo die dlm 10bulan time tu..baju ngam-ngam, tak kecik tak besar..
sekali seluar die mak aiiiiii...
 satu jengkal die punya panjang nak kena oter..
aku ni jenis yang sayang barang, nak dipotong kaki tu jahit balik, sayang..kain cantik..so, nak tak nak aku lipat la, kelim sampai 4kali lipat..hambik kau..
alih alih pagi raya pakai, sebab budak tecit tu duk merangkak + belajar memanjat..
 terbuka jahitan tu..benang putus agaknya, dah sebelah terborai..

sudahnya aku salinkan pakai dengan seluar jean je..
ambik ko..kan cool..baju melayu dengan seluar jean, hoho..

so tahun ni aku nekad nak jahitkan sendiri baju dema berdua tu..
senang, saiz dah kompem2 saiz diorang..takkan aku nak ukur saiz orang lain pulak kan..

jadi tunggu la raya nanti..
bejaya ke anak aku pakai baju yang mama die jahit sendiri tu?
atau..tetttt...
tetiba pagi raya baju die kaler lain daaaa..

hahaha..
so tunggu...tengok bejaya tak projek pertama aku belaja buat baju melayu tu. eksited plak rasa nak balik umah petang karang nak sambung jahit.
salah satu sebab aku post entri hari ni pasal jahit baju anak aku ni sebab ni la. nak bagi semangat sikit..

hoho..
korang doakan aku bejaya dengan projek pertama aku ni ya..
nanti kalau dah siap bajunya, aku post kan kat entri berikutnya, beserta modelnya sekali..hoho

3 ulasan:

  1. Good Day! Nice Blog! Keep blogging!
    (Clicked on your NN adverts) ✿◕‿◕✿
    Pls visit my blog , Thanks!!

    http://enensworld.blogspot.com/2012/03/20123-kirams-village.html

    BalasPadam
  2. salam,jom shopping online www.padieka.com
    selamat berpuasa :)

    BalasPadam
  3. Assalamulaikum

    Singgah Sahur Salam Ukhwah OhBlogger Malaysia - Ceritaku Di Mana-Mana Saja - www.khairilmazri.com

    kritikan: awk matikan capcha ya :)

    BalasPadam

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™