Selasa, 28 Mei 2013

Sinus soap JSD

ok..ni sabun Magic Sinus Soap dr Jamu susuk dara.. aku dah pakai sabun ni dalam 2minggu..alhamdulillah.. boleh menikmati makan laut dr lumut dgn jayanya..yeayy!!! 

lepas ni nak makan garam belacan pun tak dak problem dah..bukan apa, aku ni ada masalah resdung, tp mujur jerawat-jerawat batu tu takde..cuma kadang2 tersesat la sebijik dua jerawat tu kat muka aku..terasa remaja kejap bila tetiba naik sebijik..hoho

tapi yang sangat-sangat probnya dengan resdung aku ni, aku selalu bersin..terutama dipagi hari.. sampai selsema..org mesti tanya, u selsema ke?

aku just senyum je, nak explain aku dah malas.. sebab aku nak kena cerita macam ni..' sebenarnya saya ni ada resdung, jadi pagi2 saya memang akan bersin sangat kerap dan sangat teruk sampai selsema...' kalu korang penat tak nak kena story mcm tu tiap kali org tanya?

so, dengan kemunculan sabun sinus soap yang osem ni dalam hidup aku.. bersin pagi dah pegi tuk selamanya..alhamdulillah..syukur sangat..

so meh aku cerita apa yang jadi masa aku mula-mula pakai sabun ni.. 

first time pakai masa tu dalam pukul 2ptg, mujur hari cuti..hari sabtu.. cuaca yang panas meransang aku tuk mandi tengahari tu, jadinya aku pun mula menggunakan sabun tu untuk petama kalinya.. firstime guna lps mandi tu.. aku bersin teruk gila ptg tu..macam duk bersin pagi-pagi tu..sampai selsema.. pastu muka aku terasa sangat la lain macamnye.. terasa ada benda duk merayap.. pastu aku masuk bilik air lagi sekali..aku cuci muka lagi..kalini aku menyental muka aku dengan bersungguh-sungguh2..cuma tak guna berus dawai ja.. hasilnya, muka aku baru terasa segar dan nyaman.. benda merayap tu terus dah tak rasa dah..

esoknya, aku pakai lagi..guna cuci muka macam biasa, pastu beranikan diri makan sotong bakar lumut mari.. hoho..dah takde rasa muka aku jadi padang pemainan menatang hama tu..rasa biasa ja.. plak tu tiap kali cuci muka terasa segar n nyaman je.. so, sapa2 yang ada masalah resdung tahap bersin sampai tanggal hidung macam aku dulu..bleh la cuba sabun ni ya..

korang takkan nyesal.. In shaa Allah.. sebab aku dah cuba..

ok..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™