Isnin, 26 Ogos 2013

potluck... hari mengisi perot bersama-sama..

Assalamualaikum..

entri ni nak cerita pasal potluck..kalau ikut maksud sebenar potluck ni, yang aku baca-baca la, potluck ni lebih kepada kejutan..apa yang ada dalam periuk atau bekas tu..itu la potluck, macam luckydraw, nama sapa yang naik?kan macam suprise? jadinya semua tertunggu-tunggu nak tau apa yang ada dalam bekas makanan atau mangkuk tingkat masing-masing..harini kawan-kawan opis masing -masing pakat bawak menu memasing..sebab nak buat potluck kan..tapi idok le potluck sangat aku rasa sebab kitorang semua pakat agihkan menu orang ni bawak ape, orang ni bawak ape..sebabnye kitorang ni tak ramai, kalu gamak kate semua bawak makanan berat, adoihhh..sape yang nak abiskan..jadi pakat2 lah.. tapi masih lagi potluck jugak, sebab menu yang dijanjikan tetap ada, pastu ada pulak menu tambahan..hahaha..jenuh nak menghabiskan karang..

satay samuri

popia dari zana
 
 sila abaikan hiasan yg tak menarik tu, ini kes nak menghabiskan benda-benda hiasan yang masih ado..

dan menu-menu yang dibawak pulak macam-macam.. feberet aku lontong kuah lodeh pun ade, dibawak oleh kak isma, jadi harini sayang sangat lah kat kak isma..hahaha..pastu kak rose bawak satay kajang haji samuri, kak zim bawak nasik goreng sardin pedas spesial..shakila bawak mee goreng dengan lauk spesel dari air tangan orang pahang, patin masak tempoyak la..ape lagi..bila bukak je tupperware bekas patin masak tempoyak tu, makkk aiihhhhhh..sedapnyerrr bauuuu...jiran opis depan yang join si zana bawak popia goreng sedap..semua spesel..semua sedap..

aku?korang tanya aku bawak ape?mestilah aku bawakperot je untuk diisi..hikhikhik..akunye menu lah yang paling spesel..aku bawak desert, cheese kek oreo..hohoho..nampak macam banyak..sekali pakat ceduk..dah nak abis..tak cukup rupenye..sedappppp....

so sekarang ni aku tak boleh tulis entri panjang-panjang..kang tak sempat makan semua makanan yang dibawak tu..jadinya aku stop jelah dulu kat sini..sebab aku nak pegi isi perot lagi..yeayyyy!!!

sekian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™