Isnin, 1 Julai 2013

aku masih menjadi bahan rujuk rupanya.. hahaha..

dua hari lepas..
dalam kereta, borak-borak ngan en.somi, sambil tepuk-tepuk si tecit yang mata bolat tu, harap mata dia akan kuyu dan tido..abang iqbal dah pandai bedikari duduk sorang kat belakang..
aku sambil-sambil cek FB kat henpon..tetiba ada msg dari kawan lama..
she wanna share something with me..
paling tepat, wanna ask my opinion n my advice..

hoho..cik sakura masih di perlukan oleh kawan-kawannya..
memang..dari dulu lagi..kawan-kawan sekolah, kawan-kawan universiti..kawan-kawan kerja..
diorang suka bertanya pendapat aku tentang macam-macam..aku pun tak tau kenapa.. nak kata aku banyak pengalaman..umo sebaya je..kalau yang adik-adik pun, beza 2,3 tahun ja dari aku..

tapi en.somi kata, aku seorang pendengar yang baik..
hoho..adakah sebab itu kawan-kawan suka merujuk kat aku?
tapi aku tak kisah, aku suka, walaupun orang kata jangan jadikan masalah orang sebagai salah satu perkara untuk otak kita berfikir..aku tak kisah pun..aku suka tolong bagi pendapat aku kepada mereka yang sudi mendengar nasihat aku..

TAPI!!!
AMARAN KERAS AKU: kalau orang tu takde mencari kita untuk share something dengan kita, takyah la sibuk duk tanya itu ini..kang tak pepasal kang..kawan baik pun boleh putus hubungan tau..(kisah ni aku cerita lenkali ya)

pasal kawan aku ni..ok kita nama kan die cik cun.. 
memang cun, putih melepak..hidung mancung..kurus ramping..educated..baik hati..banyak lagi la benda-benda positif yang aku tau pasal dia..lama aku kenal, memang baik orangnya..tak lokek apa-apa ngan kawan-kawan..

tapi..mungkin dari segi jodoh, Allah belum izinkan..
jadinya masih mencari sampai sekarang..dan kawan aku ni tak mau lelaki sebarangan yang hadir dalam hidupnya..terutama yang berstatus suami orang..memang die tak layan..pengalaman die dah banyak kes tertipu dengan suami orang..walau hati sayang, dah bertahun kawan..demi menjaga hati perempuan lain..demi tidak mahu meragut bahagia perempuan lain, cik cun sanggup putuskan hubungan..bia die membujang pun tak pe..dulu la katanya pada aku..

tapi dua hari lepas cik cun msg aku.. 
ayat die buat aku tersenyum, 'atie, masa ko nak setuju serius ngan husband ko dulu.. ko ada rasa apa-apa tak?'

hahaha..syukur la..
hati cik cun terbuka untuk mencari pasangan hidup..
rupanya dah setahun berkenalan..syukur la, aku tumpang gembira kalau kawan-kawan aku gembira..

harap ada jodoh antara diorang berdua ni..semoga nasihat dan pendapat yang aku bagi, akan menolong cik cun dalam membuat keputusan..
apa-apa pun aku sebagai kawan hanya mampu doakan yang terbaik..
hoho..

~sekian~


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™