Isnin, 2 Februari 2009

keje oh keje..

cakap pasal keje..semalam noni (dak umah aku yg paling sewel) membebel pasal keje die..merungut sebab kene siapkan projek yang die tak bape suke..haha..sebuk membebel bila nk dpt keje len..aku cume senyum je..bukan ape..sume org kalu boleh nak keje yang kena ngan jiwa masing-masing..nak buat keje yang kite suke je..tp lumrah kehidupan la kan..yang kite nk biasenye tak dapat la..dapat yang kita tak berapa nak sangat..itula namanya kehidupan.. pagi ni aku ym ngan kawan lame aku..merungut gaji die kecik..emmm..aku pun tak tau nak cakap ape..pada aku senang je..dah rezeki masing-masing..kalu nak lebih..kenala berusaha lebih sikit..dapat la yang lebih tu..jangan setakat merungut gaji ciput je..usahanya tidak.. tapi yang paling penting kena ade sikap tau bersyukur..sikit ke..banyak ke..bersyukur la..daripada tak ade??betul kan??tapi jangan plak jenis yang berpuas hati takuk tu je..nanti tak ada kemajuan pulak..apa-apa kena berfikiran posistif kot..emmm.. cube tengok negara luar yang lain..lagi terukk..sekarang memang ekonomi kurang stabil..US pun tidak terkecuali..negara yang mengaku polis dunia tu pun turut terkena tempias dari segi kejatuhan ekonomi dunia ni..aku tak ingat bila punya surat kabar aku baca..suami tembak isteri dan 6 anak sebelum tembak diri sendiri..tu dekat US la tu..emm..tu sume sebab tekanan..baru dibuang keje..so takde pendapatan..kite yang berpendapatan ni..walaupun kecik..BERSYUKUR la..rezki Allah yang bagi..mane-mane pun In'Allah ada.. emmm...tetiba aku pun rasa insaf..sebab kadang-kadang bila sowang-sowang..merungut jugak..emmm..astaga..sama-sama la kita mengingatkan diri memasing..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™