Jumaat, 21 Februari 2014

CERITA RYAN : kisah 2

assalamualaikum..

ok, aku nak sambung cerita haritu...
saper yang belum baca entri tu sila KLIK SINI

bila aku tengok ryan dah macam tu..memula aku panik, lepastu baru aku teringat cerita bekas pengasuh aku si Ayang, tentang anak dia..

jadinya aku terus jerit pada suami aku 'papa, anak papa jadi macam danish..pegi hospital pa!!! cepatttt!!!'

terus aku pusingkan badan ryan, aku cuba tepuk belakang badannya sekuat mungkin untuk sedarkan dia..Ryan bukan pengsan atau apa..dia mengalamai tarik, atau bahasa hospital fit-sawan demam panas.. keadaan kereta masa tu sangat tak selesa, sebab mak mentua aku kirim durian penuh bonet..jadi korang boleh bayangkanlah bau dalam kereta macam mana, dengan aircond semua..nak buka tingkap aku rasa tak sesuai..sebab malam, ada anak kecik semua..jadi hawa durian atau gas yang terhasil dari durian tu la kot yang buat demam ryan makin teruk..sebab aku pun dah pening kepala layan bau durian yang kuat..

mujur kereta memang dah hampir memasuki shah alam..kalau masih di sepnjang jalan meru yang aku tak tau apa kiri kanan, kedai atau rumah orang..macam mana agaknya..shah alam satu-satunya hospital keluarga yang aku rasa agak besar yang paling dekat dengan exit toll adalah hospital UMRA, sebab dekat seksyen 13, sebelah stadium..kitorang memang akan melalui situ..jadi suami aku terus confirm kan akan ke umra..aku hanya bersetuju, sebab kepala aku dah tak boleh berfikir...

nafas ryan tersekat-sekat, air liur die meleleh-leleh dengan teruk..tujuan aku terbalikkan die sambil tepuk belakang adalah uktuk elak die tercekik air liur sendiri dalam keadaan tidak sedar..dan tepuk itu untuk sedarkan die dari tarik, jika biar aku takut die makin teruk..itu yang Ayang dan mak dia ajar dulu masa aku ziarah danish kat hospital (mak ayang nurse kat SDMC).

suami aku macam orang tak tentu arah..dia lebih panik dari aku..aku pelik dengan diri sendiri, aku tak rasa nak nangis atau terlalu panik, aku masih boleh berfikir dan tenangkan suami aku..tapi suami aku 'mama, tolong mama..tepuk ryan lagi..bangunkan die mama..Ya Allah tolong aku Ya Allah..' macam tu la dia..
sampai aku rasa nak lempang laki aku time tu bila die cakap camni 'mama rasa dada ryan, masih bergerak atau tak'..haihhhh...panik terlebih pulak dia..tapi mujur time tu dah sampai kat skesyen 13, shah alam...

sampai depan hospital, belom parking aku terus dukung ryan keluar dari kereta.. aku menjerit mintak tolong di lobi hospital sebab lengang, takde orang..masa tu baru aku macam nak nangis dan panik..'tolong anak saya'

ni adengan yang aku rasa sangat bangang dan ikut hati nak lempang sister sorang ni..dia datang tengok anak aku bila aku jerit mintak tolong..pastu die cakap camni ' eh ni u kena bawak pergi hospital, pergi hospital terus la'
selamber aku sound die balik dalam keadaan sangat terkejut dan marah, memang tindakan reflek. ' nak pergi hospital mana lagi???ni bukan hospital ke???'

baru dia tergamam dan panggil dokter..huhh!!!

bila dokter check sume, anak aku hampir fitt...sebab suhu terlalu tinggi..dokter tanya nak admit atau bagaimana, dokter suggest admit..tapi aku cakap aku nak admit SDMC, sebab dekat dengan rumah pulak lagi insurance aku cover jika SDMC, umra...takkkkk!!!

dokter pun dengan kecewa dan berat hati buat surat refer ke SDMC, jadi selepas dua jam berurusan di SDMC, register dan sebagainya..pukul 2pagi baru aku dapat bilik untuk Ryan..maka ter 'admit' lah ryan buat pertama kali dalam hidupnya di hospital mahal...mujur ada insuran, Alhamdulillah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™