Rabu, 5 Mac 2014

CERITA RYAN : kisah 3

assalamualaikum..

sambung bahagian tiga kisah anak aku, yang merubah status aku kepada suri rumah sepenuh masa..
yang belum baca kisah 2, KLIK SINI.

bila admit, macam-macam la dokter periksa cek bagai..aku malas nak cerita keadaan kat spital..sebab aku stress bila kena duk spital..aku yang sihat pun macam nak demam jadinya..tetiap hari suami aku datang dalam pukul 11pagi, sebab Iqbal tak nak tido spital..beria ajak papa die balik tido umah..dan malam lepas pukul 9 suami aku balik rumah..kira time siang aku rehat skit..bleh gilir..pagi-pagi dia pegi opis sekejap dalam 2jam, lepastu balik amik Iqbal dari rumah babysitter baru(grandma)...best nenek ni, jaga iqbal 2-3jam je pastu payment penuh..huhhuhu..

dipendekkan cerita, lepas 3hari aku mintak juga kat dokter nak discharges..sebab aku tengok ryan makin cergas, selera makan pun dah makin ok..cuma suhu badan kejap naik kejap turun..tapi dia xde dapat serangan sawan kali kedua, so aku berani mintak keluar..sebenarnya aku rasa anak aku suhu naik turun sebab aircond yang terlalu sejuk..aku pun nak demam jadinya..dan sangkaan aku tepat, hari ketiga dalam 2petang kitorang bleh kuar spital..balik rumah aku bagi ryan makan pastu makan ubat semua..esok pagi dia dah sihat..suhu dah normal..kan betul???gerak hati ibu lebih cekap dari seorang dokter!! Alhamdulillah..memandangkan aku discharge hari rabu, jadi sengaja aku cuti khamis jumaat tu..jaga ryan sendiri..biar demam die betul2 ok..

dan minggu depannya aku akan mula bekerja macam biasa..sejak itu hari isnin tu, awal bulan disember 2013..hati aku sangat tak tenang...like butterfly in my stomuch...betul ke pepatah english tu???

aku gelisah je, kerja asik salah..aku lupa itu ini..selera makan hilang..dan lepas cukup seminggu, datang isnin lagi sekali..hati aku makin berdebar-debar masa kat opis..terasa nak balik rumah je..petang tu cepat-cepat aku balik kerja..suami amik anak-anak dari babysitter grandma..dan apa yang aku bimbangkan memang ternyata..ada perkara buruk berlaku pada anak aku..dan Ryan lagi sekali yang menjadi mangsa..habis seblah kiri dahi die lebam, kesan lebam sangat teruk bewarna hitam dan benjol..paling hati aku sakit bila suami aku tanya kepada grandma si babysitter kenapa dahi ryan??? and she just answer like this ' i dont know'...

jadi aku malas nak cerita panjang hal ni..lagi seminggu aku amik cuti jaga anak-anak sendiri kat rumah..aku tak sanggup amik risiko lagi..nampak sangat orang tua tu tak jaga anak aku dengan bertanggungjawab..so aku terus cari ayang, mintak tolong jagakan sampai habis bulan disember..mujur ayang setuju..tapi babysitter grandma tu, walaupun dia cuma jaga anak aku 8hari, aku tak mintak balik duit bulan 12tu walau aku dah bayar di awal bulan..aku anggap tu rezki dia, sebab dia ibu tunggal..tak pelah, walaupun hati aku panas dan sakit..duit tu tak boleh bagi lebam anak aku hilang dalam sekelip mata!!!

sooo...itulah punca aku terus berhenti kerja..aku tak sanggup tengok apa-apa lagi perkara buruk jadi kat anak aku..kalau berlaku juga, dan ketika itu dalam jagaan aku..itu semua aku kena redha..Dia yang atur..

jadinya korang fahamkan hati seorang ibu..ramai ibu-ibu terpaksa tawakkal sebab perkara macam ni, tapi aku tak sanggup..sebab hati aku tak tenang..suami aku pun setuju aku berhenti kerja..walaupun gaji dia tak banyak, tapi cukup lah nak bagi makan kami sekeluarga..yakinlah..rezki tu dari Allah..

ok..tuje cerita Ryan..dah xde kisah 4,5 kay..
babai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™