Selasa, 21 Mei 2013

piknik piknik..bukan paniccc!!!

ahad-19-05-2013

aku ngan asben mmg dah tebiasa tetiap hari sabtu atau ahad akan bawak anak2 kuar jejalan..kesian diorg seminggu terperap kat umah babysitter yang mmg tinggal satu blok ngan aku..hohoho memang xde keluar kemana la..keluar dari pintu umah, masuk pintu umah org tu..hahahaha...sian anak2 mama.. so wekend tu aku n my asben bawak bebudak ni p ke tempat biasa la, tasik shah alam, sbb aku rasa sh.alam ni xde sgt tempat rekreasi tuk family berehat di hujung minggu, maksud aku yang tak bebayar la..kalu nk yang bebayar, besepah kot..hahahaha.. 

 kat tasik tu best la jugak, ada taman permainan budak-budak, ada aquarium ikan tuk anak2 aku belaja kenal ikan..ada kawasan lapang tuk kitorang satu family hampar tikar pehtu duduk2 ngan malasnya..yang penting ado orang jual makan2..tu sebab aku selalu datang ke taman tasik shah alam ni.. 

 tapi hari ahad tu, mak aii..punya la ramai,paking dr dlm kawasan paking tasik, membawa ke jalan raya..sampai ke roundbod seksyen mc'D sec 3 tu..bebaris keta paking tepi jalan...entah ape yang ada kat situ, dah kalau mcm tu punya ramai, xde la dpt kot anak aku nk main-main kat taman tu dgn jayanya..aku pun tak dpat la kot lepak2 ngan jayanya..

so en.somi pun terus drive sampai seksyen 7..sebab kat sec 7 pun ade tasik gak..cuma tasik ni belom glamer lagi..sbb pokok2 kat sini blom cukup membesar ngan dumex..so agak panas sikit cuaca, tak redup macam kat taman tasik tu... mungkin tu la kot antara sebab sebab belom ramai yang datang ke situ.. tapi bila kitorang sampai, boleh tahan jugak..sebab suasana agak berbeza berbanding taman tasik, sebab apa?sebab kat sini ramai sangat org yang duk jaga kesihatan.. macam acara maraton beramai-ramai...semua duk sibuk joging di petang hari..mungkin sebab area ni di penuhi student uitm n unisel kot..tapi tu bagus, menunjukkan rakyat malaysia masih mementingkan kesihatan..~bukan pesanan penaja~ 

boleh dikatakan, sepanjang track keliling tasik tu, ado je orang..tasik ni tak sebesar tasik yang glamor tu, dan kite bleh nampak keseluruhan kawasan tasik.. jap lagi aku letak gambo pemandangan tasik tu.. tapi apa yang penting, suasana tetap best..petang tu dalam pukul 5petang, cuaca pun xpanas..cerah n redup..eh, camne tu cerah n redup?senang ckp xpanas la..kira kitorang bentang tikar bleh lepak2tanpa rasa xselesa sebab kepnasan..ha itu la maksudnya cerah n redup..hoho 

 nak pulak lagi, ado orang juai goreng pisang cruncy n kopok lekor..bleh plak anak aku rebut makan sorang2..so betambah la bestnye lepak kat situ..pemandangan pun best, sebab ngadap tasik..tenang je rasa.. dah ngadap tasik, memang la nampak tasik..pastu nampak jugak la bangunan tempat aku ngaji dulu..hoho..uitm di hatiku..fakulti aku dulu namanya fakul ftmsk, sebelah ngan bangunan bekembar enjen tu..kira namapak bumbung pun ok la..hoho 

so lepas ni korang nak cari tempat lepak2..rilek2 ngan family, sambil beriadah..belh le pegi ke tasik sec7 tu..best je pada aku..tak tau la kalau korang rasa tak best..mana la tau kot kot korang nye level up skit dari aku..kan kan kan.. ok dah..tu je.. 

 ~sekian~ 

  p/s : xleh update gamba..entah..xtau nape xleh..nk tengok gamba tengok kat fb aku la ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™