Selasa, 21 Mei 2013

'melayan' Datuk..!!

haaa...ini tajuk memang saje bikin suspen ok.. 

sebabnya datuk kat situ adalah bos aku yg sememangnya bossy giler tu.. sebab ape aku buat tajuk camtu?sebab aku punye penin sampai harini tak hilang..ni dah hari ke-6 ok..penin lagi, badan aku sengal2 lagi..penat tak abis jugak..

 citernye bebuniy begini..rabu lepas (15.05.13)kitorang dikerahkan buat report tuk projek yang opis tengah running sekarang ni..sebabnya kamis esoknya adalah dateline for submission. jadinya, camna pun ko memang kena siapkan la..

 yang jd problemnya, bos aku si datuk ni, suka sangat buat kerja last minute..dah la last minute..last day plak tu..time last2 tula dia nk ubah itu..nak edit itu..nak tambah itu..nak di jadikan cerita, ada dua section dalam report ni, konsultan tu aku tak tau kenapa..macam tak professional jugak la pada aku..sbb report section dia sgt la tunggang langgang, budak degree mcm aku yang xde phd ni pun yang report die punya section tu sangat la tunggang langgang..apa tidaknya, numbering pun tak betul..adeh2..itula yang bos aku bebelkan satu hari..last2 bos aku yang tulis balik semua, so..memang la satu hari pun xcukup..jdnya kami satu opis memnag dah tau nak kena stanby tido opis mlm tu la... 

 standby tido tu bukan bemakna dapat tido, memang kitorang tak tido malam tu semata-mata melayan karenah datuk yang last minute nak edit tu..last minute nak ubah tu..so pecah rekod seumur hidup aku, tak penah aku xtido smpai mcm tu..time study dulu pun, walaupun time exam, aku kena pastikan tido aku cukup 5jam sekurang-kurangnya..kalu tak aku pening..


tp kali ni bukan 5jam..sejam pun xde, hanya 15minit aku telelap selepas solat subuh..dan selepas zohornya pulak, aku begegas ke lcct dengan opis mate, kejar flight air asia ke Penang, sbb report kena hantar by that day jugak camne pun.. plak tu aku sebelum ni xpenah naik kapai yang terbang diudara tu..so dlam flight, aku xtido..aku nikmati pemandangan kat luar tu..tengok awan putih..sambil mengagumi ciptaan Tuhan..

subhanallah...

indah.. 


 selepas semua selesai..pukul 10.30malam baru dapat flight balik ke subang balik..naik firefly plak, mujur la..dekat sikit ngan umah aku, kat lapangan terbang subang je kalau nk bandingkan lcct nun..


nape sampai 10.30mlm?sebab terlepas flight pkul 7.45mlm..flight pkul 9.45 dah abis..hoho 

 dan malam tu memang kepala aku cuma nampak bantal...sesampai dirumah..mujur anak2 dah tido, dan aku dapat tido dgn tenangnya...sampai pagi..esoknya lps zohor, aku tido lagi..smpai petang.. 

 ahhhh...mabuk jadinya..pantang letak kepala, memang aku hanyut..terus tido..dan sampai hari ni, mabuk bab tido dah ok, cume penat badan tak jugak ilang lagi..kepala pun penin..mungkin sebab dah telebih tido wekend tu kot.. 


~sekian~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™