Khamis, 30 Mei 2013

cucoq taya moden (modern donut)

sapa tau ni cucoq apa???




hoho.. dulu aku panggil kuih ni donat..kalau versi org kedah, cucuq taya.. cucuq taya ni banyak jenis n nama..yang satu lagi yang aku memang suka..nama dia kuih keria..haaa..itu best sebab masuk ubi keledek dalam adunan tepung dia..memang lembut n sedap gitu..manis lemak berkrim..

tapi yang ni donat versi moden..kalau donat yang dulu-dulu..kosong ja, tabur gula halus ja atas donat tu..yang ni dah dipelbagaikan.. ada yang tabur coklat rice, yang tabur keju, coklat, jelly dan macam-macam yang mana kata sedap ditelan anak tekak memasing..

dan yang kat gambo atas tu adalah donat yang aku beli dari kedai feberet aku.. kedai Epal Besar.. hoho

cerita pasal donat ni sebabnya en somi yang terchenta tu dulu sangat la eksen nya dengan aku mengatakan dia cuma suka double choc dari dunkin saje.. donat lain die xgemor..

sehingga aku bagi dia berkenalan dengan donat yang dalam gambo tu..dan dia telah curang dengan double choc..hahaha..sapa suh dia duk eksen sangat dengan aku sebelum ni..

hikhik..sekarang ni dia plak yang asik duk nak cari donat tu..donat tu nama dia allien..aku selalu bli kat kedai dia kat SACC Mall..

dulu kalau beli, set yang 6biji sekotak..aku campur-campur beberapa jenis yang lain..yang tabur kopi, yang tabur kacang..yang tabur kuaci..

tapi sekarang en.somi yang akan beli..semua nya yang tabur coklat..semua 6biji macam yang dalam gamba tu la..penuh sekotak..semua rupa itu je..hampeh!!

jadi..jangan ajar laki korang makan allien ni..sebab tesangat la sedappppppppp!!!! 

anda pasti menyesal..kerana diet plan anda memang akan lari..hahahahaha

hohoho..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™