Khamis, 23 Julai 2009

my first nephew...

Comel tak??? comelkan...mana-mana baby pun..sume akan kelihatan comel..sume orang suke tengok baby...ni nama die mohd iman nawfal..anak angkat abang aku..lebih tepat lagi anak angkat susuan..abg aku dah kawen lebih dari 5 tahun..tapi belum ada anak..mungkin Allah sengaja ingin menguji keimanan abang aku tu..sampai sekarang belum dikurniakan anak..tapi Alhamdulilah, rumah tangga mereka tetap aman bahagia..dan Alhamdulillah, kurniaan dari Allah..dengan izin Dia..Mohd Iman Nawfal ni terpilih sebagai amanah Allah untuk abang aku pelihara..

first time tengok pun..aku dah jatuh sayang kat baby ni..terasa macam anak sedara aku sendiri..itulah ajaibnye naluri perempuan..dan ajaibnye seorang baby..sape2 pun akan tetarik dengan wajah comel baby..sume orang akan sayang..akan suka ngan budak kecik ni..pasal anak sedara aku ni, walaupun dia anak angkat susuan abang aku, tak kisah la..dia tetap anak sedara aku..sayu bila kenangkan keadaannye..usianya baru mencecah 10hari (masa gambar ni diambil), tetapi die sudah tepaksa tempuh satu dugaan yang besar..dibesarkan dan dipelihara oleh orang yang tiada petalian darah dengannya..tapi islam mengajar kita tentang hak ibu susuan..sekarang mungkin Iman belum faham apa-apa lagi..bagaimana penerimaannya bila dewasa nanti???semoga Allah akan sentiasa memelihara segalanya..

"bila Iman besar nanti, cari ibu ye..cari kakak..Iman ada kakak..dah besar cari diorang tau.." sebak hati aku dengar mama Iman cakap camtu (kakak ipa aku le)..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™