Rabu, 24 Jun 2009

ape lagi yang aku mampu buat???

aku dah cuba..semua aku dah cuba..setiap hari..setiap detik, minit...saat sekalipun..sepanjang masa aku mencuba..mencuba menjadi yang terbaik..mencuba memenuhi segala yang kononnya adalah sepatutnya begini..sepatutnya begitu..ahh..kenapa suara-suara itu tetap sama..kenapa tidak ada suara atau nada yanag baru mengisi ruang gegendang telingaku???suara yang penuh irama dan nada lembut???lembut yang penuh pengertian dan kasih sayang..lembut yang sentiasa menenangkan..kenapa mesti kebencian yang terjerit di sanubariku..kenapa kemarahan yang sentiasa terjulang???ohhh...... suara itu berbunyi lagi..menbentak segalanya..menilai segalanya..semua canggung..semua terpesong..semua salah..semua tak betul..semua sengalllllllllllllllllllllll!!!!aku dah muakkkk... tapi sampai bila???sampai ujung nyawa ke???sampai aku menutup mata???sampai ke saat itu???kenapa masih wujud suara keegoan itu???dah tiada ketenangan ke di dunia ni untuk aku???apa lagi yang aku belum lakukan???apalagi yang aku belum cuba..apalagi yang aku masih mengagak, belum melangkah???suara-suara itu..hanya tau menilai keburukan..celik pada yang jelik..buta pada yang sempurna..haruskah aku teruskannnn???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™