Rabu, 27 Mei 2009

nasik lemakkkkkkkkkkkk...........

pagi i aku bersiap agak awal..tengah elok-elok tunggu bakal aku datang jemput..aku tengok kat simpang depan rumah tu..ade payung baru dipacak untuk jual nasik lemak..tak silap aku sebelum-sebelum ni belum ada..memandangkan aku ni penggemar nasik lemak..so aku pun jalan je tuju ke gerai baru tu..niat nak mencuba..kalu sedap boleh la terus beli..masa aku sampai dah ade due orang pelanggan kat situ..aku jadi yang ketiga..so aku tunggu je la..tapi..servis die teruk betul..lembab giler..satu-satu..nak siap satu bungkus pun lambat..dalam hati aku ikut nk blah je g kedai depan sikit..yang aku dah biasa beli tu..tapi aku pikir tak pelah..support sikit..die baru mula meniaga..mungkin kekok lagi nk bungkus cepat-cepat..mana tau nasik die memang sedap..cube sabar dan positif..sampai 15minit jugak la aku tggu..baru sampai turn aku..aku pun cakap.. "nasi lemak due ye kak..kerang satu..sotong satu" bukan aku ni buruk lantak la..saje beli untuk bakal aku same..kurang-kurang die dah ade sarapan pagi..tu la tanda sayang..huhuhu.. sebelum aku ngarut..baik aku sambung pasal nasi lemak tadi..bila dah sampai opis..kebetulan ade hal yang belum selesai so aku letak je nasik yang beli tadi..dah settle baru aku makan..camtu la cadangnye..bila aku nak mkn je nasik tu..ade sms yang masuk ke hp sony ericson aku..tak sedap la nasik tu..tak yah beli lagi ye..beli kat tempat lain pulak..rupenya bakal aku yang sms..kesian die..tak sedap rupenya..aku pun terus amik nasik aku..nak jugak rasa..mcmne tak sedapnye..aku buka je bungkusan kertas coklat tu..pergh..die punya aroma..bekerut dahi aku..ni ke bau nasi lemak..aku ni penggemar nasi lemak..so aku da tau camne bau nasik..tapi yang ni baunye lain..bila aku kuis setiap satu isinya..aku da tau ape yang berbau tu..sambal kerang yang aku amik tu rupanya dah busuk..mungkin kerang lama..aku tak tahan dah ngan baunye..langsung nasik lemak tu aku bungkus balik..dan buang kedalam tong sampah..terkedu kejap aku..tepikir..macam mana orang tu boleh berniaga macamtu..hai..manusia-manusia..terkilan kejap aku..kempunan nasik lemak..kalu zaman dulu-dulu mau aku masuk dalam gua batu belah tu..hahaha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™