Jumaat, 30 Januari 2009

janji...

pagi ni mood aku cam tak berapa best...tapi...tak berapa best didalam je.. luar aku tetap senyum...nak buat camne..dah memang jenis suke senyum.. wakakaka...senyum ni bagus..aku memang suke la senyum sowang2 ni.. kalau pagi2 tu..kat depan cermin tu...aku akan senyum selebarnya.. bukan sebab sewel atau gila..sebab buat senaman muka... senyum adalah ubat yang tebaik untuk awet muka...sentiasa nampak muda je.. penah budak umah aku cakap aku giler..ialah...senyum sowang2 depan cermin.. kadang2 sampai gelak sowang2..ish takde hal la..bior orang cakap aku giler.. yang penting aku happy... jauh plak aku melencong.. aku nak tulih pasal malam tadi sebenarnya... pasal janji... adalah hamba Allah sowang ni..beria berjanji ngan aku.. aku cume mengiakan je..sebab dah tau perangai makhluk ciptaan Ilahi yang satu ni...bejanji, manis die dari gula..bila nak tunaikan..dan dan lupa.. tetiba pulak ada hal..masa janji tu..lapang je..time nk tunai janji... die la orang yang paling busy...ngalahkan menteri.. tak boleh macamtu..kita kalu bejanji..kenalah tunaikan..kena kotakan.. tak baik mungkir janji ni..tak kisah la dengan siapa pun..kawan ke..buah hati ke.. kakak ke..abang ke..sape2 la..janji ni kena tunai...kalau tak dapat tunaikan.. cakap awal2 sebelum sampai time die..takde la orang tu nak kecik hati sangat.. orang boleh la paham..ade la aralnye tu... kita ni manusia..bleh merancang je..yang tentukan Dia je.. ingat tu..sebab tu..lebih baik guna perkataan InsyaAllah... pepatah pun ade cakap..manusia bepegang pada janji..emmm... lu pikir la sendiri...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™