Isnin, 24 Jun 2013

dah giler sgt terhadap kek...wallaaaa....!!!

dua tiga menjak ni.. 
tak tau kenapa la kan...
aku asik baca blog sesape saje yg tulis pasai kek..blog ke..
fb ke..semua aku buka..aku baca..aku tenung ja gambo kek yang diorang publish tu..adoyai..sangat la buat aku terliur dan teringin..

teringin makan tu sikit je..
tapi teringin sangat belajo buat..tapi macam payah je..
ade istilah-istilah yang aku tak paham pun ape sesetengahnya..
pehtu ada teknik-teknik yang di ajar aku tak berapa nak paham... agaknya budak-budak kulinari je kot yang paham..hoho

tapi memang dalam seminggu yang lepas..sampai hari ni..kisah aku kek je, sampai aku terbuat chess kek aritu..

yang tu ok la..resepi mudah..xyah nak bake bagai..main sejuk beku ja.. ni aku nengok..yg nak kena mixer, yang nak kena melt, nak kena double boiler..

dah bakar kena rehatkan kek tu la..pastu nak toping2..
pastu macam-macam lagi la.. 
tu tak kira kalau kek yang bewarna-warni plak lagi..

haaa...ni yang aku teringin sangat ni...
kek rainbow tu..yang bewana wani tu...
walllaaaaaa... cantik wooo..rasa hopefully secantik rupanya la..
teringin sangat la..nak makan n belaja buat..tapi musti leceh sikit sebab nama nya rainbow kek..dah sah-sah kena buat 7 adunan wana yang berbeza..
pelangi kan 7kaler..kalu letak tak cukup 7kan tak jadi pelangi..

huhu..ni blog yang aku suke sangat baca pasal perihal kek tu..
sebab blogger ni tak lokek mengajar kat blog die..tak kedekut ilmu la.. so credit la kat blog masam manis yang menjadi feberet aku tuk baca pasal kek..ada jugak blog lain..tapi die punya cerita tak sedetail kat masam manis ni..

blogger ni nama dia puan ita, memang akan ajarkan step by step..
sampai ko pun rasa macam die duk kat depan ko guide cara camna nak buat..pastu ko pun teringin giler nk try resepi kek tu..hoho

memang terbaik la..
dan aku antara yang dah terpengaruh ngan tulisan si blogger masam manis ni..teringin dah aku nak buat kek..hohoho..
tapi nengok la bila aku rajin aku buat la..kihkihkih..

ni kek yang menjadi idaman aku sekrang ni..


ni aku pinjam gamba dari blog masam manis ni..cantikkan..
bila la aku dapat belajar buat kek ni..huhuhu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright 2013 | Templates Reserved for Cik Sakura | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™